Har du en solid byggefaglig baggrund og lyst til at sidde i nøglerollen med at fremtidssikre vedligeholdelsesstanden af hele den almene bygningsmasse i jobbet som byggeteknisk konsulent
Vi tilbyder dig
- Et meningsfuldt job i Landsbyggefonden, der spiller en central rolle i udviklingen af den almene boligsektor
- At du bliver både koordinator på granskningsopgaven, og arbejder med store renoveringsprojekter
- At blive en del af en dedikeret afdeling med dygtige fagfolk, der arbejder med teknisk og økonomisk helhedsvurdering af renoveringsprojekter som både bevilgende myndighed og kvalificerende konsulenter
- At indgå i et inspirerende fagligt fællesskab med kontinuerlig fokus på personlig og professionel udvikling
- En fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejde og stor indflydelse på dine egne opgaver
- Et arbejdsmiljø, hvor vi værdsætter mangfoldighed og godt samarbejde
- Et job med mange samarbejdspartnere f.eks. andre afdelinger i Landsbyggefonden, almene boligorganisationer, kommuner og eksterne rådgivere
Om stillingen
Din opgave bliver primært projektledelse af ekstern granskning af boligorganisationernes drifts- og vedligeholdelsesplaner. Granskning er en påkrævet ekstern undersøgelse af vedligeholdelses- og fornyelsesplaner for alle almene boligafdelinger, hvor en ekstern gransker hvert 5. år vurderer, om planerne er retvisende og omfatter de nødvendige aktiviteter. Men du bidrager også til vurdering og prioritering af støtte til renoveringsprojekter. Opgaverne involverer mange discipliner og interessenter, og du skal sikre et godt samarbejde for at finde de bedste løsninger inden for de økonomiske rammer. Konkret omfatter dine arbejdsopgaver bl.a.
- Projektledelse og sikring af succesfuld gennemførelse af granskning af drifts- og vedligeholdelsesplaner, herunder datagrundlag, udbud, ekstern kommunikation etc.
- Gennemgang og vurdering af byggetekniske projektmaterialer og budgetter
- Konstruktiv dialog, vejledning og rådgivning til boligorganisationer om vilkår for renoveringsstøtte og om indhold og muligheder i en helhedsplan
- Deltagelse i udvikling af interne udviklingsprojekter og arbejdsgange for at optimere sagsbehandling og kvalitetssikring
Om din faglighed
- Du har en relevant uddannelse som bygningskonstruktør, ingeniør eller lignende
- Du har faglig erfaring med byggeteknisk vurdering, renoveringsprojekter, langtidsplaner tilstandsvurdering og bygningsdrift, gerne inde for den almene sektor
- Kendskab til udbud af tjenesteydelser, vurdering af udbud osv. vil også være en fordel
Som person er du
- Struktureret og analytisk med evnen til at skabe overblik over komplekse projekter
- En dygtig kommunikator
- Vant til at samarbejde på tværs af fagligheder
- Initiativrig og værdsætter både at arbejde i teams og selvstændigt
- Engageret og har en åben og nysgerrig tilgang til nye udfordringer.
Ansøgningsfrist og mere information
Ansættelsesstedet er på Studiestræde 50, 1554 København. Løn og ansættelsesvilkår efter overenskomst.
Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge – uanset køn, alder, etnicitet, politisk eller religiøs overbevisning.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at skrive eller ringe til afdelingschef Henrik Poulsen, hpo@lbf.dk eller mobil 35779276.
Ansøgningsfrist er 12. januar 2026. Der vil indgå test i forbindelse med 2. samtale. Vi håber, at stillingen er besat snarest eller senest d. 1. marts.